Beagle Club

Algemeen

De Beagle Club Nederland is een Rasvereniging. Wij zijn lid zijn van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied van Nederland, de overkoepelende kynologische organisatie in Nederland.

Wij zijn een vereniging voor liefhebbers van de Beagle, met stamboom, zonder stamboom, ondeugend, lief, sportief, dus .. voor alle Beagles! Wij willen onze leden met elkaar in contact brengen door evenementen te organiseren, denk aan wandelingen, workshops, een middag in een hondenspeeltuin, ons jaarlijkse Beagle Club Dag en onze Kampioenschapsclubmatch.
Als Rasvereniging hebben wij de taak om de gezondheid, het karakter en het uiterlijk van de door onze leden gefokte Beagles te bewaken en waar mogelijk te verbeteren.